-
Az Ön kosara üres!
Panasztételi eljárás
Cím az áru visszaküldésére/cseréjére:
1. Reklamálni csak olyan terméket lehet, ami az eladótól volt vásárolva és ami a vásárló tulajdonában van.
2. Ha a tulajdonjog még nem szállt át az eladóról a vásárolóra, akkor a vásárló az érvényben lévő jogi előírások értelmében a reklamációt csak azután érvényesítheti, ha már kifizette a teljes vételárat, tehát azután, hogy a tulajdonjog a vásárlóra szállt az általános üzleti feltételek értelmében.
3. Ha a várásló fogyasztó (természetes személy, aki nem a vállalkozása, munkaköre vagy hivatása nevében jár el), akkor az összes kínált árura 24 hónapos garanciát nyújtunk, hacsak a terméknél nincs feltüntetve másként és a Szlovák Köztársaság Fogyasztóvédelmi törvénye és Polgári Törvénykönyve előírásai szerint járunk el. Ha a vásárló nem fogyasztó, akkor a Szlovák Köztársaság Kereskedelmi Törvénykönyve előírásai alapján járunk el és a jótállási idő 1 év. A jótállási idő akkor kezd telni, amikor a vásárló átveszi az árut a futárszolgálattól vagy ha egyenesen az eladótól veszi át, akkor az átvétel napjával.
4. A vásárló köteles a hiba felfedezése után haladéktalanul köteles benyújtani a reklamációt.
5. A hibákért való felelősség nem vonatkozik a következő használatból eredő hibákra:
6. A természeti katasztrófákból eredő hibák szintén ki vannak zárva a hibákért való felelősség alól.
7. A hibákért való felelősség továbbá nem vonatkozik a termék (vagy annak részeinek) szokásos, a használat általi elhasználódására. A rövidebb élettartamot tehát nem lehet károsodásnak tekinteni és nem reklamálható.
8. A reklamált árut a lent feltüntetett címre kell visszaküldeni, ám nem utánvétellel, de akár személyesen is leadható a kapcsolattartó címen. Az árut megfelelően be kell csomagolni, hogy a szállítás közben ne károsodon, ajánljuk, hogy az árut ajánlott, esetleg biztosított küldeményként küldje el. Az áruhoz csatolni kell a vásárlást igazoló okmányt (számlát) és javasoljuk csatolni a kitöltött reklamációs ívet. A reklamációt kizárólag írásban lehet elküldeni (nem e-mailben).
9. Az eladó visszaigazolja a reklamáció beérkezést és a vásárlónak megfelelő formájú igazolást állít ki az áru reklamációjáról. A reklamáció benyújtásának napja az a nap, amikor a reklamáció kézbesítve van az eladónak. Ha a visszaigazolást nem lehet azonnal kézbesíteni, akkor haladéktalanul kézbesíteni kell, legkésőbb azonban együtt a reklamáció elintézésével. A reklamáció elintézéséről szóló igazolás írásban lesz elküldve.
10. Az eladó azonnal köteles meghatározni a reklamáció elintézését, összetettebb esetekben a reklamáció benyújtásától számított 3 napon belül. Indokolt esetekben, főleg, ha az áru összetett technikai értékelésre van szükség, akkor legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül. A reklamáció elintézésének módja meghatározása után az eladó azonnal intézi, indokolt esetben a reklamációt később is elintézheti. A reklamáció elintézésének ideje azonban nem lehet hosszabb, mint a reklamáció benyújtásától számított 30 nap. A 30 napos határidő lejárta után a vásárlónak joga van visszalépni a vételi szerződéstől és vissza lesz neki fizetve az áru teljes vételára vagy jogában áll az áru cseréje egy újra.
11. A vásárló jogai a reklamáció benyújtásakor a Szlovák Köztársaság Polgári Törvénykönyvének 622. és 623.§-a értelmében:
12. Azt, hogy az áru vagy a csomagolás nem károsodott (az áruátvételi utasítások alapján) a küldeményt átvételekor kell ellenőrizni, mivel az áru szállítás közben károsodhat, ezért azt javasoljuk a vásárlónak, hogy csomagolja ki a küldeményt és nézze át még a futár jelenlétében. A vásárló az aláírásával kijelenti, hogy a csomagolás sértetlen volt.
13. A vásárlónak azután van joga élni a hibás áru reklamációval, ha élt a jogával és kérte az eladót a hiba javítására, és függetlenül az eredménytől újfent nem jogosult ugyanannak a hibának a reklamálására.
14. A panasztételi eljárás az általános üzleti feltételek szerves részét képezi. Az eladó fenntartja a jogot azok módosítására, a vásárló előzetes figyelmeztetése nélkül is.